Wat zijn WordPress-instellingen (en hoe beïnvloeden ze uw site)?

Binnen elke pagina zijn opties voor het micromanagement van de manier waarop lezers omgaan met berichten (zoals via opmerkingen), algemene tijd- en datuminstellingen voor de hele site en zelfs enkele essentiële aanpassingen met betrekking tot bruikbaarheid en de positie van uw zoekmachine. Zoals u zich kunt voorstellen, zijn deze instellingen van invloed op de structuur van uw site en het is een goede manier om bezoekers een unieke ervaring te bieden.
Een inleiding tot de 6 instellingenpagina’s van WordPress
Laten we de zes standaardpagina’s dieper bekijken. Het is vermeldenswaard dat hoewel de instellingen die u hier wijzigt over het algemeen globaal zijn, sommige plug-ins verdere aanpassing bieden via het andere verschillende scherm van WordPress.
Laten we met dat in gedachten beginnen met uw algemene WordPress-instellingen.
1. Algemene instellingen

Bovenaan kunt u bijvoorbeeld uw sitetitel en slogan instellen.
De eerste zal uiteraard verschijnen in de titelbalk van uw browser en zoekmachines zodra uw site is gepubliceerd. Dit laatste wordt meestal onder de titel van uw site weergegeven en is een korte uitleg van waar uw site over gaat. Beide elementen bieden een uitstekende mogelijkheid om de zoekmachineoptimalisatie (SEO) van uw site te verbeteren.
Verderop, uw WordPress-adres (URL) en siteadres (URL) zijn meestal hetzelfde en zijn gewoon de URL van uw site. Het veld E-mailadres moet het primaire e-mailadres bevatten waarnaar u beheerdersspecifieke e-mails wilt ontvangen.
Hierna volgen enkele basisregistratie-opties voor gebruikers. Het aankruisvak Lidmaatschap schakelt in of iemand zich op uw site kan registreren, terwijl het vervolgkeuzemenu Standaardrol nieuwe gebruiker een standaardrol instelt voor nieuwe abonnees van de site. We raden u aan dit in eerste instantie voor de abonnee te houden , aangezien dit de minste hoeveelheid sitetoegang biedt.
De voorlaatste groepering is gecentreerd rond tijden en datums. U kunt een tijdzone selecteren, samen met een tijd- en datumnotatie (die allemaal gebaseerd moeten zijn op uw bedrijf of de locatie van uw bezoeker). Met de vervolgkeuzelijst Week begint op kunt u een specifieke dag instellen als uw begin van de week.
Ten slotte kunt u met het menu Sitetaal een standaardtaal instellen voor uw WordPress-dashboard. Merk op dat dit op geen enkele manier verband houdt met uw front-end-inhoud op het scherm.
Nadat u uw updates heeft aangebracht, klikt u op Wijzigingen opslaan . U zou moeten zien dat uw wijzigingen onmiddellijk van toepassing zijn. Voordat u echter verder gaat, wilt u de andere pagina’s in het gedeelte Instellingen aanpassen.
2. Instellingen schrijven

De drie initiële opties hebben rechtstreeks betrekking op post-opmaak, met de twee selectievakjes onder Opmaak waarmee u automatisch emoticons en XHTML kunt afhandelen . We raden aan om deze op hun standaardwaarden te laten staan, vooral de tweede optie. Met de twee vervolgkeuzelijsten hier kunt u een standaardcategorie en -indeling voor berichten instellen, en in het laatste geval worden deze bijgewerkt op basis van eventuele nieuwe categorieën die u maakt.
Verderop, de pers. Dit gedeelte is een onderbenut aspect van WordPress waarmee u fragmenten van webpagina’s kunt bookmarken en bewerken voordat u ze op uw site publiceert. Het is een geweldige functie om te bloggen, maar past misschien niet bij elke niche.
Vervolgens kunt u in het gedeelte Posten via e-mail blogposts schrijven en publiceren via e-mail . We raden je aan om waar mogelijk je dashboard te gebruiken, hoewel het een handig alternatief is als je geen toegang hebt en onmiddellijk een bericht moet sturen. Ten slotte kunt u in het gedeelte Updateservices beslissen hoe u mensen op de hoogte wilt stellen van nieuwe inhoud op uw blog.
Merk op dat hoewel deze opties een goed begin zijn, u uw schrijfopties verder kunt aanpassen in het scherm Posts op uw dashboard.
3. Instellingen lezen

U kunt dit aanpassen met de optie Weergave voorpagina . Blogs zullen bijvoorbeeld waarschijnlijk willen dat de nieuwste berichten op de voorgrond staan. Als u wilt dat gebruikers op een specifieke startpagina terechtkomen, selecteert u de optie Statische pagina en kiest u vervolgens zowel een voorpagina als een pagina met berichten uit de vervolgkeuzelijsten.
Met de volgende twee opties kun je instellen hoeveel van je meest recente berichten tegelijkertijd op je blog en in RSS-feeds worden weergegeven, en daaronder kun je in het vak Voor elk artikel in een feed- show ofwel de volledige tekst van uw bericht of een eenvoudige samenvatting.
Ten slotte vraagt Search Engine Visibility simpelweg dat zoekmachines uw site niet indexeren in zijn rankings. Ze hoeven niet hebben te voldoen, maar ze meestal doen. Onze aanbeveling hier is om dit aangevinkt te laten totdat u klaar bent om uw site te publiceren.
4. Discussie-instellingen

Standaard artikelinstellingen. Je hebt hier drie instellingen om uit te kiezen en we raden je aan de eerste twee uit te schakelen, want hoewel het verzenden en ontvangen van meldingen van andere blogs goed klinkt, zijn trackbacks een controversieel onderwerp .
Andere reactie-instellingen. Dit stelt u in staat om sitebrede, commentaarspecifieke acties te beheren. De opties die u hier kiest, zijn volledig subjectief, hoewel het naar onze mening eerst zinvol is om nieuwere opmerkingen weer te geven.
E-mail me wanneer dan ook. Als je een notificatie-e-mail wilt wanneer iemand een opmerking plaatst, of als een opmerking in je moderatierij staat, maak die keuze dan hier
Voordat er een opmerking verschijnt. Hoewel je alle commentaren eenvoudig zonder moderatie kunt doorlaten, raden we je aan om een of andere vorm van filtering toe te passen om je commentarensecties vrij te houden van online trollen .
Reactiemoderatie: Omdat spam zo alomtegenwoordig is op internet, kunt u dit gebied gebruiken om criteria in te stellen voor het vasthouden van spamcommentaar op basis van het aantal links dat het bevat. De standaardinstelling is in de meeste gevallen prima.
Blacklist voor opmerkingen. Omdat het bijna onmogelijk is om reacties toe te staan zonder te worden geraakt door spammers, kunt u deze sectie gebruiken om ze op de zwarte lijst te zetten. U kunt hier bekende IP-adressen, URL’s, namen of e-mailadressen toevoegen om te voorkomen dat ze op uw site of in uw meldingen verschijnen.
Ten slotte heeft de sectie Avatars betrekking op de weergegeven afbeelding van een commentaarauteur. Dit is een ander subjectief gedeelte, hoewel het inschakelen van avatars een persoonlijkere commentaarsectie kan creëren.
5. Media-instellingen

De standaardformaten zijn Miniatuur , Medium en Groot , hoewel je een aangepast formaat kunt typen door een afbeelding op een bericht of pagina te bewerken.
De laatste instelling voor dit scherm is een selectievakje voor het uploaden van bestanden.
Door het te selecteren, kunt u WordPress vertellen om uw media te organiseren op basis van de maand en het jaar.
6. Permalinks-instellingen

De standaardoptie bij het installeren van WordPress is Normaal. Dit voegt een reeks cijfers toe aan uw URL, gerelateerd aan de database-ID. Naar onze mening (en vele anderen) ziet het er lelijk uit. Bovendien is het niet goed voor SEO.
Zoals voor de andere opties, kunt u meerdere permutaties van de datum en na de naam in te stellen, een iets mooier op zoek numerieke permalink, of gewoon gebruik maken van bericht naam . Ons advies is hier te houden aan het bericht naam formaat voor iedereen, maar ongelooflijk content zwaar en time-specifieke (zoals nieuws) websites. In die gevallen is een op datum gebaseerde indeling mogelijk geschikter. Toch wil je de permalink post voor post verder optimaliseren.
Hoewel je een aangepaste permalink-structuur zou kunnen instellen , is dat niet nodig, tenzij je een heel specifieke reden hebt om dit te doen. De opties die door WordPress worden geboden, zouden de behoeften van de meeste sites moeten dekken.