Hoe koppel je account toe aan Outlook?
Sinds een recente update in Outlook Office 365 kan het toevoegen van een email adres Door recente updates in Outlook Office 365 kan het toevoegen van e-mailadressen problemen veroorzaken. Gelukkig kan dit worden opgelost door een tijdelijke oplossing. In deze handleiding leggen we uit hoe je een e-mailadres toevoegt als Outlook ten onrechte aangeeft dat de gegevens niet kloppen.
Ga naar Profielen beheren

Allereerst ga je, bovenin Outlook, naar Bestand. Daar klik je op Info > Accountinstellingen > Profielen beheren.

Nieuw e-mail account toevoegen

Er komt een venster tevoorschijn, E-mailconfiguratie – Outlook. Klik hier op E-mailaccounts
Vervolgens kan je op Nieuw… klikken onder E-mail. Zo kan je een nieuw email adres aan Outlook toevoegen.

Nu ga je account configureren

Om een email account toe te voegen, moet deze handmatig ingesteld worden.

Je kiest voor een POP of IMAP email account, omdat we een IMAP verbinding gaan instellen.

Je dient nu je login gegevens in te voeren. Stap 1 en 3 moeten vervangen worden met je eigen gegevens.
Nadat je alle velden heb ingevuld, ga je naar Meer instellingen

Voor Server voor uitgaande e-mail (SMTP) is ook verificatie vereist. Dit moet dus aangevinkt worden.
Tot slot zet je onder Geavanceerd voor zowel inkomende als uitgaande mail SSL/TLS aan. Voor inkomende mail moet als poort 993 ingesteld worden. De uitgaande mail gaat over 465.

Bevestig deze gegevens om je account op te slaan.
Er worden momenteel tests uitgevoerd om de functionaliteit van de IMAP- en SMTP-servers te verifiëren. Het zou nu normaal moeten werken.